فرصت استثنایی موجود در بخش نیروی متخصص فدرال کانادا FSW، حجم زیادی از متقاضیان را برآن داشته که از این طریق بتوانند به راحتی اقامت کانادا را برای خود و خانواده شان دریافت کنند. 

 

بررسی شرایط فعلی مهاجرت به کانادا نشان می دهد که سیستم پذیرش در نیروی متخصص فدرال Federal Skilled Worker یکی از بهترین و کم هزینه ترین روشهای مهاجرت به کانادا است، از مزایای آن می توان موارد زیر را بر شمرد:


نیروی متخصص فدرال



– عدم نیاز به مصاحبه
– دریافت اقامت برای خود و خانواده
– کم هزینه بودن نسبت به روش سرمایه گذاری
– ظرفیت پذیرش بالا
– امکان زندگی در هر استان کانادا بعد از ورود
– عدم نیاز به مدارک مختلف برای تشکیل پرونده
– سرعت بررسی زیاد نسبت به برنامه های مهاجرتی استرالیا و آمریکا و انگلستان(حدودیکسال)
– عدم نیاز به سابقه کار بالا
– عدم نیاز به داشتن دارایی یا پول فراوان
– امکان کار، تحصیل، اقامت و بیمه رایگان در کانادا برای خود و تمام اعضاء خانواده

روند بررسی پرونده ها در بخش نیروی متخصص فدرال:

روند کلی بررسی پرونده های طبق دستورالعمل قانون مهاجرت و پناهندگی کانادا IRPA در سال ۲۰۰۸ و برمبنای سرعت بیشتر بررسی مصوب شده است.

۱- بررسی شرایط اولیه

متقاضی FSW = نیروی متخصص فدرال ، ابتدا جهت بررسی دقیق، پیش ارزیابی می شود. این اولین قدم برای کاهش زمان انتظار بررسی پرونده ها است. متقاضیانی که پرونده آنها یکی از شرایط اولیه را نداشته باشد بررسی نخواهد شد.
موارد مهم در بررسی شرایط اولیه عبارتند از: (شما باید یکی از موارد زیر را داشته باشید)
a) دارا بودن حداقل دوسال سابقه کار در یکی از ۵۰ رشته (لیست مشاغل)
b) داشتن پیشنهاد شغلی معتبر Job offer و مدارک آن که به تایید اداره منابع انسانی و توسعه اجتماعی کانادا ESDC رسیده باشد. در این صورت پرونده شما دارای سقف پذیرش نخواهد بود.
C) داشتن مدرک زبان معادل CLB 7

۲- بررسی دقیق پرونده

بعد از قبولی در بخش بالا، پرونده وارد گزینش نهایی می شود.،آفیسر مربوطه پرونده شما را به دقت بررسی خواهد نمود.پرونده شما باید دارای تمام موارد زیر باشد:
a) آیا متقاضی دارای دو سال و یابیشتر سابقه کار با دستمزد در ارتباط با رشته خود طی ۵ سال گذشته داشته است.
b) آیا متقاضی امتیاز لازم (۶۷ از ۱۰۰امتیاز) را کسب کرده است. این امتیاز به تحصیلات، سابقه کار، سن، زبان و انطباق پذیری داده می شود.
c) آیا متقاضی می تواند خود یا خانواده اش را بعد از ورود به کانادا ساپورت مالی نماید.

این موردبه دو صورت سنجیده می شود:
الف)متقاضی دارای پول / دارایی کافی می باشد. 
ب)متقاضی دارای پیشنهاد شغلی معتبر است.
متقاضی می بایست از تمام موارد بالا نمره مطلوب را بنا بر نظر آفیسر کسب کند(طبق دستورالعمل مصوب) تا قبولی این بخش را بگیرد.
اگر یکی از موارد بالا مورد تایید مامور رسیدگی به پرونده نباشد، پرونده مردود خواهد شد و هزینه بررسی بازگشت داده نخواهد شد.
* در بعضی از موارد (بسیار کم مورد) ممکن است آفیسر کمبود امتیاز را نادیده بگیرد. مثلا، اگر او فکر کند که در تمامی موارد پرونده قوی است و متقاضی می تواند برای اقتصاد کانادا مفید واقع شود، قبولی را به فرد می دهد.(در اینجا نقش داشتن وکیل رسمی وبا تجربه و آشنا به قوانین جهت کسب امتیاز برای شما، بسیار لازم و اطمینان بخش است)
اگر از این بخش قبولی را بگیرید وارد بخش سوم خواهید شد.

۳- قبولی نهایی

آخرین مرحله بررسی پرونده شما مربوط به چک کردن دو آیتم است و می تواند باعث قبولی یا رد شدن شما شود: 
الف) آزمایشات پزشکی 
ب)سوء پیشینه
a) در بخش آزمایشات پزشکی شما از نظر اینکه آیا بیماری شما برای جمعیت موجود در کانادا مضر است یا باعث ایجاد حجم زیادی از مراجعه شما به خدمات درمانی کانادا و سربار هزینه ای است، سنجیده می شوید.
b) در بخش سوء پیشینه، شما از نظر فعالیت های گذشته خودتان بررسی می شوید، که آیا مرتکب یک جرم شده اید؟ آیا در یک تخلف سازماندهی شده شرکت داشته اید؟ آیا در کاری که برای امنیت کانادا خطرناک بوده است، شرکت داشته اید؟
اگر ازیکی از دو مورد بالا رد شوید، پرونده شما مردود خواهد شد و پولی بازگشت داده نخواهد شد.
بعد از قبولی در این مرحله شما واجد شرایط ورود به کانادا خواهید بود و برای شما نامه پاس ریکوئست و انجام مراحل پیکاپ ویزا صادر خواهد شد. بعد از ورود به خاک کانادا Landing و تکمیل فرم ورود، طی کمتر از یک ماه کارت اقامت دائم شما PR به آدرس شما پست خواهد شد.